2010. június 30.

Könyvjelző "szőrözéssel", plusz egy kis elmélkedés

Sziasztok!

Először is szeretném legújabb kész munkámat megmutatni, ami miatt kicsit csúszik a kunyhó "épülése". Külön felhívnám a figyelmet arra, hogy nemrég tanult franciacsomó-készítő tudásomat itt bevetettem:-))) A maci szemei, és néhány kis barka szerű virág már ezzel készültek! Köszi, Évi!!!

A "szőrözés" bizonyára sokatok számára sokatmondó kifejezés:-))) De befejeztem, és a holnapi postával útra kel kis gazdájához!

Mai második napirendi pontom a postázással kapcsolatos. Nem tudom, ki hogy van vele, de már a hócipőm tele van a magyar postával, és a logisztikai üzletágával is... Vagy nem jut el a címzetthez a csomagom, mert "elkeveredik", vagy az én csomagom érkezik felbontva, a posta által vissza ragasztószalagozva...mondván, hogy megsérült... persze, nem az ő hibájukból. És az csak egy dolog, hogy a feladási díj 15szörösét kifizetik, ha ajánlott küldemény tűnik el, de senki nem vállalja a felelősséget... És az nagyon durva, ha nagyobb a csomagban az érték, mint amit visszatéritenek. Arról már inkább nem is beszélek, hogy legtöbbször pótolhatatlan dologról van szó... Megjegyzem: kizárólag ajánlottan postázok egyébként, mert a sima küldemény olyan, mint a kutya vacsorája: vagy megérkezik, vagy nem...

Sajnos 4. hete várok egy külföldi csomagot, amit nem nyomon követéssel adtak fel... Valószínűleg hideg vizet ihatok rá... És nem tudni, hogy vajon átlépte-e az országhatárt, vagy sem...

Azt hiszem, készíteni fogok egy felmérést, hogy más magyarországi csomagküldőknél mennyibe kerül a feladás, mert ez így nem állapot...

Végére hagytam a legjavát: 2 csomagom érkezett az USA-ból, melyek -hódolva a gyűjtögető életvitelemnek- természetesen néhány keresztszemes szettet tartalmaztak. Mindkettőt kibontották a központi postai elosztóban. Miután 10 napig ültek rajta, küldtek egy levelet pár napja, hogy számlát kérnek hozzájuk. Azonnal faxoltam. Ma kivitték a csomagokat, a Férjem vette át, és vámot szedtek... Ha hazaérek munka után, és meglátom a pontos összeget, szerintem elájulok... Nektek mik a tapasztalataitok?

9 megjegyzés:

  1. Nekem ha nem érkezett meg a csomag, akkor szerencsére az volt a baj, hogy visszakerült a feladóhoz. Mert elkövettem azt a hibát, hogy ékezeteket is írtam a nevembe, és azokat a karaktereket nemes egyszerűséggel kihagyták a címzésből. Nem csoda, hogy sose talált ide... Úgyhogy soha nem adok meg mostanában ékezeteket ha a postai címem kell valamilyen rendeléshez.

    A másik, hogy eltörölték azt, hogy van egy értékhatár ami alatt nem vámolnak. Ami EUn kívülről jön, azt bármikor megvámolhatják. Amikor számlát kérnek csatolni, az nemes egyszerűséggel azt jelenti, hogy meg fogják vámolni. Mindegy mekkora összeg van a számlán. És bizony kb 30%ra vámolják... Sajnos tapasztaltam már :(

    VálaszTörlés
  2. Hazaértem, itt a két csomi... és a papír, hogy csomagonként 6406ft vámteher, plusz csomagonként 1200ft postai vámügynökségi szolgáltatási díj, amit ki kellett fizetni... nagyon gáz...
    De legalább a készletek szépek!!!

    VálaszTörlés
  3. Lehet, hogy jobban járnál, ha összeismerkednél valakivel, aki EU-n belül lakik és rajta keresztül rendelnéd a készleteket. Biztos még úgy is olcsóbb lenne, ha neki fizetnél postaköltséget, mint így...

    VálaszTörlés
  4. Azt szerintem mindenki tudja, hogy a Magyar Posta (megérdemli a nagybetűt???)roppant rugalmatlan. Én karácsonykor akartam feladni nem szabványméretű képeslapokat, és a postáskisasszony teljesen kiakadt, hogy honnan szedtem, ilyen borítékot... Mondom, fizetek többet, de szeretném feladni. Nem lehet, nem kézbesítik. Tegyem be őket szabványborítékokba...
    Másnap elküldtem a férjemet egy másik postahivatalba (hagytam az eredeti, nem szabvány borítékokat). Mondtam neki, hogy hivatkozzon arra, hogy karácsony van, legyen ez ajándék a postától. Férjem bement, átadta a borítékokat, a hölgy ránézett a borítékokra, vágott egy pofát, de végül felbélyegezte...
    Akkor ez most hogy is van??? Szabály nem szabály???
    Csomag??? Kíváncsi lennék, hogyan működik ez a központban. "Gyerekek, ma a jobb oldaliakat bontjuk ki és vámoljuk meg, holnap a bal oldaliakat... "
    Vicces...
    Egyszer hallottam, hogy 2012-ben nyitják meg a kézbesítői piacot... Lehet, hogy vége a MPL egyeduralmának???
    Tudom, Jucus, ez Téged nem nyugtat meg, meg még 2012 is távolinak tűnik... De igen, próbálkozz más szolgáltatóval... hátha.
    A legfontosabb pedig: gyönyörködj a megérkezett csomagban! :)

    VálaszTörlés
  5. Igyekszem a pozitív oldalt nézni: épségben, egyben megérkezett minden, még ha kicsit drágábban is...de még így is kiváló az ár :-))
    Ha szeretnétek valami szépet, csak szóljatok, és megnézem, tudok-e segíteni! :-)

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm szépen:-) Nagyon szeretek hímezni, és bár annyi más, csábító kézműves technika van, én maradok az x-eknél:-)

    VálaszTörlés
  7. Mostanság adtam fel Mexikóba csomit, eléggé drágállottam, levélként picit több volt 0,5 kg-nál. Egyelőre izgulok, kiér-e épségben ill. kiér-e. Majd megírom mi történt.

    VálaszTörlés
  8. Remélem, épségben kiér, és nem dézsmálja meg valami Juanita:-))) Majd írd meg, megkapta-e épségben a címzett.

    VálaszTörlés

Köszönöm, hogy írsz:-)
Thanks for your comment:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails